• Onze visie hoe we de Verenigde Naties-communicatie
efficiënter en effectiever gaan maken, door:
• 1) creëren van betrokkenheid van burgers
2) verbeterde communicatie
3) educatie
4) handelsbevordering












In onze tijd en Wereld hebben we te maken met vele en diverse zeer snel veranderende werkelijkheden, waarin op elk gebied meerdere machten ongeveer even sterk zijn en evenveel invloed hebben.
Het gevolg is versplintering, polarisering, chaos, verwarringen en frustraties, tussen mens en natuur, en tussen mensen onderling op het gebied van overleving, economie, religie, sociale relaties en zorg.
Hierdoor groeit strijd en oorlog, net als armoede, honger, misbruik, corruptie, het aantal vluchtelingen, etc.
Universele problemen worden groter in plaats dat er vrede, voorspoed, zorg, welvaart en welzijn komt.

De Verenigde Naties hebben in dit laatste een overkoepelende voortrekkersrol,
met ‘vóórkomen’ en ‘’rotzooi’’ opruimen’ als speerpunten.
In 2010 deden zij een ‘’REQUEST FOR PROPOSALS’’ voor het land Oeganda:
project formulation & project document preparation for crisis prevention & recovery
in cases of: project management, maintenance of peace & security, disarmament & military questions.
Zie de knop ‘logo VN’ rechts bovenin deze website.

Na 3 jaar van researches en projectontwikkelingen publiceren wij via deze website onze resultaten:
Wij vervullen hiermee de rol van first mover in internationale commerciële ontwikkelingssamenwerking-PR.

Onze zienswijze is dat universele problemen vooral op te lossen zijn door:
1) creëren van betrokkenheid van burgers
2) verbeterde communicatie
3) educatie
4) handel

Ad. 1) Met creëren van betrokkenheid bedoelen wij
dat onverschilligheid ivm de ver van mijn bed-show bij ons vervangen wordt door ‘’gewone’’ mensen een directe
betrokkenheid te geven bij het oplossen van een universeel probleem.
Omdat ze ook uit eigen belang meehelpen, geeft dit hen een ‘feeling good’ gevoel.

Ad. 2) Met verbeterde communicatie bedoelen wij
●    inzet van hightech middelen, gericht op oorzaken van problematiek en minder op gevolgen;
●    en informatieverstrekking van hoog naar laag en omgedraaid, en van buiten naar binnen en omgedraaid;
●    real-time-live-distributies met interactiemogelijkheden voor de ontvanger;
●    op andere manieren naar problemen kijken, worden er innovatief creatieve oplossingen aangereikt.

Ad. 3) Met educatie bedoelen wij
op een leuke, ontspannen -liefst ook vermakelijke- manier, méér kennis delen over het fenomeen ‘ik-mij-mezelf’, startend met het basis van bewust-zijn omtrent de rechten en plichten van elk Mens.
Besef van bovenstaande leidt tot een wij-mentaliteit ipv een ik-mentaliteit, door de 1-smaak-visie.

Ad. 3) Met handel bedoelen wij
‘geven en nemen op gelijkwaardige basis, zonder moralisme, ten gunste van alle direct betrokkenen’.

Oeganda is een zeer bijzonder land, waar weinig Westerlingen ooit zijn geweest, met een rijke natuur, altijd prachtig weer, een cultuur die bol staat van de avonturen, van drama, romantiek, spiritualiteit en mystiek.

Het heeft een hartelijke bevolking die vreedzaam wil samenleven, en graag handel wil drijven.
Maar het is ook een land dat uit haar voegen barst van de universele problemen en een wreed verleden heeft.
In nauwe samenwerking met de Oegandese partner filmmaker Nasif Nsubuga gaan wij 3 jaar lang, in een ritme van 3 maanden Oeganda en 2 maanden Nederland, filmshooting expedities organiseren.

Hieruit komen fantastische edutainment speelfilms en opzienbarende documentaires voort, met concreet toepasbare Universeel geldende educatie over MensenRechten, die Wereldwijd ondersteunend is aan de speerpunten van de VN:
vóórkomen van, en puinzooi opruimen.