Op deze pagina vindt u een compacte beschrijving van het
businessmodel, gericht op participanten.
De gehele holding constructie is een sociale onderneming.
Wij zoeken Maatschappelijk Verantwoorde Beleggers die commercieel
willen en kunnen investeren in de infrastructurele logistiek voor de
productie van bijzondere videofilm content in een internationale
groeimarkt.
Onze films geven een verfrissende kijk
op universele problemen met alternatieve oplossingen.
Nieuw is het educatieve element op het gebied van Universele
MensenRechten.
Innovatief is de vorm en inhoud van het format, en de
lopende-bandproducties van speelfilms.
De kostprijs per film is door bovenstaande relatief laag,
lage productiekosten komen ook door de producties in Oeganda te
laten plaatsvinden, en onze
prijslijsten zijn aantrekkelijk voor
adverteerders en sponsors om zich in de films te tonen.
Het merk ‘Casting International ®’ staat voor integriteit en snelle
producties met hoogwaardige identificatie.
Het ontwerp van de holding bevat transparante procedures uitgewerkt
in oa de
Algemene Voorwaarden.
Doordat wij de cinematografie van ‘’het levende stripboek’’
toepassen, is in principe elke film geschikt voor iedereen ouder dan
12 jaar.
De inkomsten per film beginnen een ½ jaar na de "financierings
go: filmthis’’ te stromen; ze
zijn per land / taal
distributie; na 2 jaar zijn de inkomsten van een |
|
grotendeels opgedroogd. |
De educatie en de advertenties blijven ‘’eeuwig’’ op internet.
De kernactiviteit is de communicatie van Verenigde Naties-organisaties
efficiënter & effectiever maken.
Het verdienmodel bestaat uit inkomsten
product- en inscript placements (core business) en minimaal 5
verkopen land-/taal-versies volgens distributiepiramide LINK (elke
land-/taalversie-verkoop brengt minimaal 100% van de kostprijs op,
dit maakt mede de prijzen zo aantrekkelijk).
Omdat
'rubbernecking'
het directe gevolg is voor de consumer, trekken onze
films veel kijkcijfers, daar de kijkers bevredigd worden in hun
nieuwsgierigheid, vermaak en contemplatiebehoeften.
Alle formats- en intellectuele eigendomrechten zijn aantoonbaar en
overdraagbaar.
Na 5 – 7 jaar wordt het format uitgerold per land - er zijn 200
Verenigde naties - (schaalbaarheid).
Strategische
partners
Een strategische kritische SuccesFactor is de
participanten.
Zij geven richting dmv prioriteitstellingen inzake de logistieke
infrastructuur van de Holding. Dit houdt vanaf het begin van de
participaties directe medezeggenschap in op de staf-staf gebieden
van Sectie 4 (logistiek).
Daarnaast bekleden participanten al snel functies voor de eerst
komende 5 jaar binnen de Secties 5 (commercieel), 2 (veiligheid) en
6 (verbindingen) en =gedeeltelijk, en gelimiteerd- Sectie 1
(personeelszaken). Deze medezeggenschappen groeien gedurende de
komende 5 jaar doordat participanten hun eigen competenties zelf in
prioriteiten kunnen bepalen (ze maken hun eigen Holding
So
speak!...BV reglementen).
De medezeggenschap en bekleding van / door participanten zijn binnen
de grenzen der gegeven doctrines.
Sectie 3 (creativiteit, regie, cinematografie, en producties) is en
blijft altijd de eindverantwoordelijkheid van de functionaris
film-director Casting International.
Essentiele voorwaarde geldende voor alle participanten is
dat zij de |
|
ondertekenen voor acceptatie van ethisch zakelijk
handelen. |
Tactische
partners
2 tactische Kritische SuccesFactoren zijn de CROWD-investeerders en
externe marketingorganisatie(s).
De CROWD-investeerders
verkrijgen begin 2014 een ‘eigen’ interactieve funding website.
De externe marketing organisatie(s)
werken in opdracht van de stichting CastingInternational-Expedities
volgens werkaannemingsovereenkomsten per land / taal.
Zij verzorgen de coördinatie met adverteerders en sponsors die zich
in de speelfilms willen manifesteren via product- &
inscriptplacements, en zij verzorgen de sales aan de
distributiekanalen van dat land / taal.
Essentiele voorwaarde geldende voor alle participanten is
dat zij de |
|
ondertekenen voor acceptatie van ethisch zakelijk
handelen. |
Kostenstructuur
Het stafteam staat op de
loonlijst van Casting International BV.
Dit stafteam is en wordt apart opgeleid (duur 3-6 maanden) en heeft
2 elementen:
A) de expeditie-staf die naar Oeganda meegaat (3 jaar lang in het
ritme, 3 maanden Oeganda, 2 maanden NL), en
B) de staf die in Nederland de life-line, bedrijfsmatige
continuïteit, en de voorbereidingen van nieuwe expedities
voorbereiden.
Alle stafleden zijn vaste medewerkers met een arbeidscontract; bij
expedities is er een aanvulling met freelance oproepbare staf- en
crewleden uit de 1ste RTPK-compagnie die voor de werkmaatschappij
CISU BV aan de lopende band scènes gaan produceren.
Er wordt alleen gebruik gemaakt van intern opgeleid ‘eigen kweek
crew- & staf-personeel’.
Loonschalen en buitenland-toelagen etc. zijn vergelijkbaar met die
van Defensie (NL).
De essentiële kosten van de
logistiek worden de komende 5 jaar in nauw overleg tussen
participanten en Casting International via de Secties 4 en 1
uitgekristalliseerd.
De essentiële kosten van de
producties worden in de
pre-productie
door het stafteam per speelfilm berekend, en op de CROWD Funding
Website gepubliceerd voor financiering.
De kostenbeperkingen zijn
gelegen in de cast (goede maar onbekende acteurs m/v zonder
dialogen) en lopende band producties in het lage loon land Oeganda.
Daarnaast worden kosten voor overnachting etc laag gehouden door
samenwerkingen met lokale VN-organisaties en NGO’s te velde.
De risicobeperkingen zijn
inzichtelijk te maken tijdens persoonlijke gesprekken met
geïnteresseerde potentiële participanten.
Distributie
Casting International is een first mover, dwz: de concurrentie doet
aan copycat.
Ons format heeft
diverse
onderscheidende beeldingrediënten t.o.v. plastic-TV:
- |
onze item-focus is gericht op oorzakelijk verband |
- |
niet op gevolgen |
- |
gericht op alternatieve oplossingen |
- |
niet op ‘’het is nu eenmaal zo’’ |
- |
vermakelijk onderricht |
- |
niet alleen maar entertainment |
- |
onze producten zijn direct herkenbaar door haar maskers |
- |
niet een standaard beeld van 16: 9 |
- |
Onze films hebben versies met
|
|
|
|
|
- |
geen exclusieve reclames |
- |
wij geven ons publiek food for thought |
- |
geen oppervlakkigheid. |
Deze deel 3 informatie is specifiek
voor potentiele participanten: Deel 3.
Voor deel 1 klik hier
Voor deel 2 klik hier