• De stichting werkt alleen met vaste contractueel gebonden zakenpartners inzake geïnvesteerde gelden
• Verdeelsleutel van werkbudgetten voor de logistieke- en
marketing partners






Contract-deel A: verstrekking werkbudgetten
De stichting heeft exclusieve contractuele verplichtingen met een 3-tal strategische partners.
Deze contracten hebben contract-deel A (beschrijving ervan in deze pagina) en contract-deel B.
De beschrijving van contract-deel B, omzetverdelingen vindt u hier.

Kerninhoud van contract-deel A verstrekking werkbudgetten is als volgt:

Contract-deel A: verstrekking werkbudgetten per film op basis ‘no cure = no profit’
Uitgaven der investeringsgelden:
●  De stichting heeft exclusieve partnershipcontracten afgesloten met een aantal bedrijven, die elk een bepaald deel van het werkbudget krijgen op basis van ‘no cure, no pay’.
Dat wil zeggen: de bedrijven zullen niet in de financiële inkomsten meedelen als er geen of onvoldoende omzet is gegenereerd door de betreffende film.

●  De 3 partners zijn:
- Casting International BV (brengt de Holding alle gecreerde rechten in en realiseert de regie),
hierna CI BV genaamd;
- Casting International Second Unit, Amsterdam BV (brengt in opdracht: productie-logistiek) tesamen met
Casting International Second Unit, Kampala (brengt in: lokale second unit productie),
beiden hierna CISU BV genoemd;
- Marketing partner BV (brengt in opdracht: marketing activiteiten).

●  20 % van de te investeren gelden zijn ten behoeve van CI BV, voor:
inbreng van intellectuele eigendomsrechten van het format ‘So speak!...’ en het ‘Mediaplan Oeganda’,
voor betalingen van een staf, en garantie van redactionele onafhankelijke beeldvorming.

●  45% van de te investeren gelden zijn tbv CISU BV,
strategisch productiepartner voor werkbudget voor de desbetreffende (video)filmproductie

●  25% van de te investeren gelden zijn ten behoeve van: (tactisch- & technische) marketing partner BV, voor:
werkbudget voor tactische marketing (dwz voor verkoop content aan distributiekanalen) en
technische marketing (dwz voor inkomstencreatie door middel van product-placements, inscript-placements,
banners, subsidies, etc.)

●  10% van de te investeren gelden zijn ten behoeve van de stichting zelf voor: administratieve onkosten,
verzorging van investeerderfaciliteiten, onkostenvergoedingen voor expertsadviezen,
en kosten websiteverbeteringen en webspace etc. continuering.

€. 65.000 op aan de productie van de film,
€. 25.000 gaat op aan de marketing voor de film, en
€. 10.000 gaat op aan kosten voor de organisatie van
de financiering van die film.
Als elke film €. 100.000* werkbudget heeft, gaat er




Alle genoemde bedragen en percentages zijn inclusief BTW.


* = zie Businessplan: / Regels en procedures