Mediaplan Oeganda:
Inleiding verstrekking werkbudgetten

• De stichting werkt alleen met vaste contractueel gebonden zakenpartners inzake geïnvesteerde gelden.
• Verdeelsleutel van werkbudgetten voor de logistieke- en
marketing partners.






Contract-deel A: verstrekking werkbudgetten:
De stichting heeft exclusieve contractuele verplichtingen met een 3-tal strategische partners. Deze contracten hebben contract-deel A (beschrijving ervan in deze pagina), en contract-deel B. Kerninhoud van contract-deel A verstrekking werkbudgetten is als volgt:

Contract-deel A: verstrekking werkbudgetten per film op basis ‘no cure = no profit’:
Uitgaven der investeringsgelden:
• De stichting heeft exclusieve partnershipcontracten afgesloten met een aantal bedrijven, die elk een bepaald deel van het werkbudget krijgen op basis van ‘no cure, no pay’.Dat wil zeggen: de bedrijven zullen niet in de financiële inkomsten meedelen als er geen of onvoldoende omzet is  gegenereerd door de betreffende film.

• De 3 partners zijn:
- Casting International BV (brengt in: rechten, creatie en organisatie), hierna CI BV genaamd;
- Casting International Second Unit, Amsterdam BV (brengt in: de productie-logistiek) tesamen met Casting International Second Unit, Kampala (brengt in: productie), beiden hierna CISU BV genoemd;
- Marketing partner BV (brengt in: marketing activiteiten).

• 20 % van de te investeren gelden zijn tbv CI BV, voor:
inbreng van intellectuele eigendomsrechten van het format ‘So speak!...’ en het ‘Mediaplan Oeganda’,
ten behoeve van betalingen van een staf, en garantie van redactionele onafhankelijke beeldvorming

• 45% van de te investeren gelden zijn tbv CISU BV, strategisch productiepartner
voor werkbudget voor (video)filmproducties

• 25% van de te investeren gelden zijn tbv: (tactisch- & technische) marketing partner BV, voor:
werkbudget voor tactische marketing (dwz voor verkoop content aan distributiekanalen) en technische marketing
(dwz voor inkomstencreatie door middel van product-placements, inscript-placements, banners, subsidies, etc.)

• 10% van de te investeren gelden zijn tbv de stichting-zelf voor: administratieve onkosten,
verzorging van investeerderfaciliteiten, onkostenvergoedingen voor expertsadviezen,
en kosten website verbeteringen en webspace etc. continuering.

€. 65.000 op aan de productie van de film,
€. 25.000 gaat op aan de marketing voor de film, en
€. 10.000 gaat op aan kosten voor de financiering van de film.
Als elke film €. 100.000 werkbudget heeft, gaat er
   


Alle genoemde bedragen en percentages zijn inclusief BTW.


De beschrijving van contract-deel B, omzetverdelingen vindt u in knop: businessplan/inleiding omzet