Mediaplan Oeganda:
Omzetverdelingen

• Beschrijving van de core business.
• De minimale gemiddelde omzetverwachting per film.







Contract-deel B: omzetverdelingen:

Inleiding:

Omzetverdelingen tussen de business-partners per film op basis van ‘cure = profit’:
Er zijn 2 fundingwebsites operationeel. Bij de financiering van elke film heeft de vaak de crowd-fundingwebsite het initiatief. De reden is dat de klant, de kijker, de consument de koning is. Het draait om kijkcijfers. Met andere woorden: als de film volledig gefinancierd wordt door het publiek, dan zijn er geen aanvullingen nodig via zakelijke investeerders via de business-fundingwebsite. Natuurlijk zijn de bedrijven die adverteren en sponsoren via product-placements en inscript-placements van essentieel belang. Zij zijn immers de zakelijke core business. Deze Business-fundingwebsite is juist ook voor hen operationeel.

Omdat de stichting streeft naar soepele productieprocessen door heldere en snelle financieringen, kan het gebeuren dat aanvullende financieringen plaats vinden door de Business-fundingwebsite. Het kan ook dat zakelijke investeerders een (beperkt aantal) films een hoge prioriteit geven.

Inkomsten
• Er dient minimaal 200% omzet gedraaid te worden per film; dit minimum garandeert dat investeerders hun geld met renten krijgen. Gestreefd wordt naar een gemiddelde omzet van 500%; Per film is dit concreet: kosten €. 100.000, opbrengsten €. 500.000.

• Alle omzet die per speelfilm gedurende 3 jaar binnenkomen, worden beheerd door de stichting ‘Casting International- Expedities’.De stichting betaalt elke keer uit volgens de 3 sleutel-formules, zijnde:
• Eerst de strategische omzetverdeling Verdeling strategische omzet
• Daarna de tactische omzetverdeling Verdeling tactische omzet
• Als laatste de technische omzetverdeling. Verdeling technische omzet

De beschrijving van contract-deel A, verdeling werkbudgetten vindt u in: businessplan inleiding